Miljarden voor het grijpen door online rentemiddeling

Rentemiddeling, waarbij klanten met hun eigen bank een nieuwe rentevaste periode afspreken tegen een nieuw percentage, kan miljarden besparen. Veel consumenten weten nog niet voldoende van de oplossing. “Banken zijn er niet happig op en maken er een administratief proces van” zegt Vijay Duran Jimenez, CEO van Rentemiddelingsdesk. Sinds vandaag is de oplossing voor online rentemiddeling gelanceerd. “In totaal zijn er miljarden te besparen voor de consument.”

Rentemiddelingsdesk

Rentemiddelingsdesk is een online applicatie ontwikkeld door tech start-up Bol & Boosch en datascience bedrijf Foove. De tool maakt het proces rond rentemiddeling transparant en inzichtelijk voor de consument. “We willen zoveel mogelijk consumenten laten zien waar ze kunnen besparen in hun maandelijkse lasten”, vertelt Vijay Duran Jimenez, CEO van Bol & Boosch. “Consumenten laten nu geld liggen omdat ze niet juist geïnformeerd zijn of afzien van hoge advieskosten zonder dat ze enigszins zeker zijn of het ze wat oplevert. Bovendien zijn mensen gewend om steeds meer financiële zaken online te regelen. Rentemiddeling past in dat rijtje.”

Mensen zijn gewend om steeds meer financiële zaken online te regelen. Rentemiddeling past in dat rijtje

Oversluiten in plaats van middelen

“Het proces van rentemiddeling is zeer administratief, ingewikkeld en kostbaar. Daarom is voor intermediair Nederland herfinancieren van de hypotheek vaak de oplossing die gekozen wordt boven rentemiddeling.”, zegt Sander de Loo, CEO van Zorgeloosch. Scheidingsbemiddelaar en financieel advieskantoor Zorgeloosch is vanaf het begin betrokken bij het uitdenken van de applicatie. Bol en Boosch is een zusteronderneming van Zorgeloosch. “Door de keten om te draaien en uitkomsten voor de klant helder en overzichtelijk te maken voor het adviestraject en uitvoering, willen we meer mensen de mogelijkheden van rentemiddeling laten verkennen. Voor de intermediair is een rol weggelegd als bijvoorbeeld de uitkomsten van de berekening door de applicatie niet eenduidig zijn of aanvullend algemeen financieel advies nodig is. Een klant kan dan eenvoudig via het platform contact opnemen met een adviseur.”

Zelf doen

Steeds meer financiële zaken regelt de consument online. Van beleggen tot het afsluiten van een hypotheek zonder tussenkomst van adviseur. “Via onze tool kan de consument zelf berekenen of rentemiddeling voordelig is. Via een simpele scan kan de consument een rapport uitdraaien. Daarmee kan de gebruiker rechtsreeks naar de bank of naar de adviseur stappen. De eerste scan is gratis, een definitief rapport kost €29,99. We zetten bovendien alle voor-en nadelen op een rijtje.”

Uitrol via partners

Rentemiddelingsdesk wordt in eerste instantie weggezet door samenwerkingen met partners, zoals sociaal woonplatform Jumba. Daar kunnen gebruikers via openbare (sociale) data zien welke koopwoningen er zijn en bijvoorbeeld wat de reputatie is van de wijk. “Een logische stap is om in de toekomst hypotheekverstrekkers direct aan te laten sluiten bij ons platform”, besluit Jimenez.

 

“Niets anders dan een 10 voor Shabnam! Bewondering hoe Shabnam weet te schakelen tussen empathie en zakelijk. Ze heeft daar precies de juiste balans in. Shabnam reageerde altijd snel op vragen, wist ze juist en duidelijk te beantwoorden en nam daar de tijd voor. Je merkt duidelijk dat je hart hebt voor je werk. Bedankt dat je een fijne bijdrage hebt kunnen leveren in een minder leuke situatie.”
10
“Shabnam heeft ons waanzinnig goed begeleid. Zij wist ons op de juiste momenten te helpen door te wijzen op datgene wat je soms snel uit het oog verliest. Onze kinderen heeft ze op zeer vakkundige en liefdevolle manier door het proces geholpen. Door haar vakkundige hulp en tomeloze inzet is onze scheiding zonder 1 onvertogen woord afgewikkeld en kunnen wij met een traan en een lach terugkijken op een bijzondere ervaring.”
10